Klanttevredenheid

Wij hechten veel waarde aan de ervaringen van onze cliënten. Indien zij ideeën hebben over hoe onze zorg beter kan, staan wij daarvoor open. Via onder andere het tweejaarlijke klanttevredenheidsonderzoek monitoren wij de tevredenheid van onze cliënten. 

In 2016 is door het externe onderzoeksbureau Kiwa Carity een klanttevredenheidsonderzoek (CQ index) uitgevoerd bij cliënten van de wijkdienst van ZGAO. 

Met de CQ-index (Consumer Quality Index) wordt de kwaliteit van zorg vanuit patiëntenperspectief in kaart gebracht. Het is een gestandaardiseerde systematiek voor het meten van ervaringen van patiënten en consumenten met de geboden zorg. De CQI-resultaten worden gebruikt voor het evalueren en verbeteren van de kwaliteit van zorg. 

Uit de meting blijkt dat onze cliënten van de wijkdienst zeer tevreden zijn. Zij zijn met name tevreden over de afspraken over de thuiszorg, de communicatie met ZGAO en hun zelfstandigheid en activiteiten. Ook benoemen veel cliënten de vriendelijkheid, aandacht en goede verzorging van de medewerkers als positief. In algemene zin vragen enkele cliënten aandacht voor het aantal verzorgers dat zij zien en de telefonische bereikbaarheid. De tevredenheid daarover wisselt. Er wordt gewerkt aan verbetering en dit zullen we regelmatig weer toetsen.

Bekijk hier de resultaten van de CQi Zorg Thuis 2016 (PDF).
 
 
 
Flevohuis
Kramatplantsoen 263
1095 LD Amsterdam
T: 020 - 592 52 52

De Open Hof
Fahrenheitstraat 115
1097 PP Amsterdam
T: 020 - 462 33 33

 

ZGAO heeft
het ISO kwaliteitscertificaat.

 

Onze verpleeghuizen staan met waarderingen van cliënten vermeld op ZorgkaartNederland.